2012. szeptember 10., hétfő

Almarózsa

Pénteken annak ellenére, hogy előző nap süteményt sütöttem, valami gyors és könnyed desszert után néztem.  Mivel ősz lévén (na jó, egész évben) kapható az alma és még maradt a gyümölcstálban, ezért almás recept után néztem.
Most kijelentem, hogy nagy almarajongó vagyok :D és a máglyarakáson kívül minden jöhet, ami almás :)))
A következő desszertbe szinte első látásra beleszerettem :) De ez nem meglepő, hiszen...

...nagyon látványos, kitűnő vendégváró :)

Almarózsa

1 csomag mélyhűtött leveles tészta
3 db alma
fahéjas cukor vagy cukor és őrölt fahéj
fél citrom
vaj
lekvár (elhagyható)

A leveles tésztát szobahőmérsékleten felengedjük.
Az almákat félbevágjuk, kimagozzuk, majd felszeleteljük. Fél citrom levével meglocsoljuk a szeleteket, majd annyi vízben feltesszük főni, amennyi ellepi. 3 ek cukorral és 2 tk fahéjjal ízesítjük a vizet. Kb. 2 percig főzzük vigyázva, hogy az almaszeletek ne törjenek szét, de meg is puhuljanak kissé. Lecsepegtetjük, ha kész van.
Már így guszta!

Ezalatt a leveles tésztát kinyújtjuk, megkenjük olvasztott vajjal, megszórjuk fahéjas cukorral, és pizzaszeletelővel vagy egy éles késsel kb. 3 centis csíkokra vágjuk. Az almaszeleteket ráfektetjük a tésztára, majd feltekerjük kicsit szorosan. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 15-20 percig sütjük
Lekvárral forrón vékonyan megkenhetjük, majd tálalásnál egy kis porcukorral megszórjuk.
Nekem már a sütésnél eldőltek...:D
A recept 4 személyre szól. Szerintem viszont egy ember a fél tepsit meg bírná enni maga :D

Mivel válság van, nem öntöttem ki az ízesített almalevet :)
Nagyon finomnak találtam. Hűtve az igazi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése