2012. szeptember 13., csütörtök

Étcsokis-zabpelyhes keksz

Ma meglepve tapasztaltam, hogy a pár hónapja vásárolt zabpehelymix csomag a hétvégén lejár... Joghurtba keverve nem nagyon fogyott, max. 1 evőkanállal raktam bele, hisz nem joghurtos zabpelyhet, hanem zabpelyhes joghurtot kívántam.
Kíváncsi voltam, hogy mibe lehet belekeverni, felhasználni a zabpelyhet. Leginkább a kekszek voltak túlnyomó többségben. Végül Flóra alkotása mellett döntöttem.

Étcsokis-zabpelyhes keksz

125 g puha vaj
125 g cukor
1 tojás
1 tk vaníliaaroma
150 g liszt
125 g zabpehely
0,5 tk sütőpor
150 g étcsokoládé

A csokit fél centis darabokra vágjuk.
A vajat a cukorral habosra keverjük.
Összekeverjük a hozzávalókat, és teáskanálnyi halmokat rakunk egy sütőpapírral bélelt tepsibe. A halmokat lelapítjuk a tenyerünkkel.
Előmelegített sütőben 200 fokon kb. 15 perc alatt megsütjük.
Hmmm...

Bár tartottam az étcsoki-zabpehely párosítástól, nagyon ízlett. A recept 6 főre szól, de én csak a fele mennyiséggel dolgoztam, mert a zabpehely szerencsére erősen fogy...:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése