2012. szeptember 18., kedd

Palacsintaaaaaaaaaa! :)

Nem tudom, ki hogy van vele, de az őszt ehhez az édességhez is kapcsolnám :) Ugyanis ilyenkor kívánom meg annyira, hogy mindennap megenném, sőt meg is eszem, mert saját magam keverem és sütöm meg a tésztát. Na, nem kell irtózatos mennyiségekre gondolni, elég 3-4 db is.
Régebben azt sem tudtam, miből mennyi kell, most meg pillanatok alatt összeállítom a sütésre váró masszát.
Az egyik nálunk kapható hetilapban bukkantam rá a következő variációra.

Palacsinta eperlekvárral

a tésztához:
500 ml tej
3 tojás
csipetnyi só
3 kk kristálycukor
200 g sima liszt
olaj a sütéshez

a töltelékhez:
300 g eperlekvár

a szóráshoz:
porcukor

a díszítéshez:
eperszemek

A tejet elkeverjük a tojásokkal, a csipetnyi sóval, a cukorral és az átszitált liszttel. Sima híg tésztává keverjük és kb. 15 percet pihentetjük a hűtőben.
Egy serpenyőbe egy csepp olaj segítségével a tésztából vékony palacsintákat sütünk.
A kész palacsintákat eperlekvárral megkenjük, feltekerjük, megszórjuk porcukorral és végül friss eperszemekkel díszítjük.



Ez nem eperlekvár, hanem...

Megszórtam porcukorral, majd fahéjjal, végül tejszínhabot nyomtam rá.


A recept 4 személyre szól. A kristálycukrot barna cukorral helyettesítettem. Sajnos, csakúgy mint eper, eperlekvár sem volt itthon, ezt mással pótoltam. Kitaláljátok, mivel?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése