2012. december 29., szombat

Citromos rudacska

Régebben már elkészítettem Kicsi Vú csokigolyóját a receptje alapján, de kinéztem magamnak nála egy másik finomságot is.
Valamelyik nap megmaradt egy citromom, amelyet fel szerettem volna használni, ezért végül is sort kerítettem rá, hogy elkészüljön:

Citromos rudacska (kb. 15 rudacska)

20 dkg liszt
7,5 dkg nádcukor
csipetnyi só
1 tojás
10 dkg hideg vaj felkockázva
reszelt citromhéj
3 ek frissen facsart citromlé

A hozzávalókból tésztát gyúrunk, fóliába csomagolva fél órára a hűtőbe tesszük. Közben a sütőt 180 fokra előmelegítjük.
Kézzel kis rudakat formálunk belőle, és sütőpapírral bélelt tepsiben 10-12 perc alatt megsütjük.


Olvasztottam fel néhány kocka étcsokoládét gőz felett, amelybe kevertem étolajat is. Majd egy másik edényben szintén gőz felett felolvasztottam a fehér csokoládét is. Ezeket csurgattam a rudacskákra:


Mondanom se kell, ez fogyott el a leghamarabb a karácsonyi asztalról :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése