2012. december 27., csütörtök

Diós kosárka

Még múlt héten elkezdtem az aprósütemények gyártását, csak most érkezek a bejegyzésükkel, mert mindennap készült valami a konyhámban.
Az egyik délután elég sokáig foglalatoskodtam a finomságok készítésével, mert anyukámat próbáltam meglepni az egyik kedvencével. Életemben először sütöttem meg. Forma híján féladagot készítettem. Mire hazaérkezett a munkahelyéről, már ott gőzölgött az asztalon a 20 kosárka. Nagyon meglepődött és örült is neki :)

Diós kosárka (kb. 40-42 darab)

A tésztához:
40 dkg liszt
fél csomag sütőpor (6 g)
4 ek porcukor
4 tojássárgája
25 dkg margarin
fél citrom leve

A töltelékhez:
4 tojásfehérje
10-12 dkg porcukor
25 dkg darált dió
1 citrom reszelt héja és pár csepp leve
sárgabaracklekvár

A lisztben elkeverem a sütőport és a porcukrot, majd elmorzsolom benne a margarint és összegyúrom a citrom levével és a tojássárgájákkal.
A kosárka formákat margarinnal kikenem. A tésztát kinyújtom kb. 5 mm vastagra, és amekkora a kosárka forma átmérője, olyan átmérőjű pogácsaszaggatóval (ennek híján pohárral) köröket szaggatok ki a tésztából, melyeket belenyomkodok a margarinnal kikent formába. Mindegyikbe teszek fél teáskanál sárgabaracklekvárt.
A töltelékhez a tojásfehérjéket felverem kemény habbá, amikor már majdnem fel van verve, akkor hozzáadom a porcukrot, mellyel még tovább verem a habot. Majd hozzákeverem kanállal a darált diót, a reszelt citromhéjat és a pár csepp citromlevet.
A diós tölteléket ráhalmozom a kosárkában a lekvárra. A formákat tepsire sorakoztatom.
Előmelegített 170 fokos légkeveréses sütőben 10-12 percig sutom, alul-felül sütő esetében 190 fokon.
Amikor már megsült, pár percig hagyom hűlni a tepsin, majd kiveszem a formából és egy fatáblán/fadeszkán hagyom kihűlni. Vigyázat, belül a lekvár sokáig forró marad!


Viki ötlete alapján belemártottam előbb a fekete csokiba, majd később fehér csokival csíkokat kapott. A receptet Gabitól kaptam :) Köszönöm, Gabicsek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése