2013. január 8., kedd

Túrós táska

A vasárnapról megmaradt túrós rétes töltelékét szerettem volna felhasználni. Nem volt kedvem keresni a fagyasztóban újabb leveles tésztát, ezért az élesztős változatot részesítettem előnyben.

Túrós táska (12-14 db)

A tésztához:
2 dl tej
1 tojássárgája
3 ek cukor
1 mk só
10 dkg vaj
50 dkg liszt
5 dkg élesztő

A töltelékhez: (nálam már kész volt, de aki megkívánta, annak leírom:D)
40 dkg túró
2 tojássárgája
1 csomag vaníliás cukor
5 dkg cukor

A töltelékhez valókat egy tálban összekeverjük, a túrót villával alaposan szétnyomkodjuk.
A langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt egy kanál cukorral. A többi hozzávalóval jól megdagasztjuk és kb. fél órára meleg helyre tesszük kelni.
Ha megkelt a tészta, lisztezett nyújtódeszkára rakjuk és kinyújtjuk kb. fél cm vastagságúra. Kb. 8x8 cm-es négyzetekre osztjuk, amelyek közepére túrótölteléket teszünk. Sarkait középen összefogjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, kicsit távol egymástól, mert sütés közben még kel és dagad. 10 percnyi sütés után tojássárgájával kikevert tejföllel megkenjük a tetejét. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 35 perc alatt megsütjük. Nálam elég volt 20 perc.


A receptet Rita konyhájából vettem, ahova Mozsár Andrásné küldte be a receptet. Köszönet mindkettőjüknek  Sajnos, én nem kóstoltam, de aki ette, annak ízlett :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése