2013. február 3., vasárnap

Diós-csokis kocka

Zoli, a Sarokkonyha vezető blogírója ajánlotta a figyelmembe ezt a süteményt, írván, hogy nagyon finom. Tényleg nem csalódtam benne. Biztos, aki kitalálta ezt a receptet, az elátkozta ezt az édességet, mert úgy jártam, mint Zoli :D Péntek délután állítottam össze és másnap szombaton rájárva a család, alig maradt meg fél tepsinyi mennyiség.

Diós-csokis kocka

A tésztához:
30 dkg cukor
7 ek víz
2 ek kakaópor
15 dkg vaj vagy margarin
4 tojás
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor

Tetejére:
10 dkg csoki
5 dkg vaj
15 dkg apróra vágott dió

A cukorból, a vízből és a kakaóporból szirupot főzünk. Ügyeljünk, hogy a cukor teljesen elolvadjon benne. Elzárjuk alatta a lángot. Belekeverjük a vajat, addig keverve, amíg elolvad. A tojássárgájákat egyenként a sziruphoz adjuk. A szirupból 14 ek-nyi mennyiséget egy tálba rakunk, mert ez megy a tetejére is.
A sütőporral összekevert lisztet a maradék sziruphoz keverjük. A keményre vert tojásfehérjehabot is hozzárakjuk.
Egy magas falú nagy tepsit kikenünk vajjal vagy margarinnal, kilisztezzük, beleontjuk a tésztát és előmelegített sütőben 180 fokon 15 perc alatt megsütjük. Tűpróbával ellenőrizzük.
Ezalatt elkészítjük a tetejéhez a mázat: a szirupot a darabokra tördelt csokival felmelegítjük  Mikor a csoki elolvadt benne, hozzáadjuk a vajat és az apróra vágott diót. Ezt a sűrű krémet kenjük a tészta tetejére.
A tepsit hideg helyre rakjuk és kockákra vágva tálaljuk.



Zoli, köszönöm a receptet! Be kell valljam, hogy úgy ettem, hogy vágtam belőle egy hosszú csíkot és itt-ott beleharapva egy kávé mellett gyorsan fogyott.

1 megjegyzés: