2013. március 25., hétfő

Rózsabukta koszorú formában

Vasárnap túrós rétest sütött anya. Megkértem, hogy hagyja meg az egyik 250 g-os túrót. Ugyanis a Facebook-on Jákli Judit készitett buktából rózsát és ki akartam próbálni.

Rózsabukta koszorú formában

A tésztához:
80 dkg liszt
2 tojás
15 dkg olvasztott margarin (fele lehet kacsazsir)
5 dkg élesztő
fél liter tej
4 ek cukor
1 kk só

A töltelékhez:
500 g túró
izlés szerint vaniliás cukor
reszelt citromhéj (elhagyható)
kristálycukor (opcionális)
tejföl (annyi, hogy ne legyen folyós a töltelék)

A szokásos módon kelt tésztát dagasztunk: a langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt. Mikor felhabosodott az élesztő, hozzáadjuk a többi alapanyagot és tésztát dagasztunk. Ezalatt a tölteléket összekeverjük. Duplájára kelesztjük meleg helyen.
A megkelt tésztát 5-6 mm vastagra nyújtjuk, egy nagyobb pohár segitségével kiszaggatjuk a köröket, négy helyen bevágjuk. Úgy, mint az óránál, a negyedeknél, de nem vágjuk végig, nehogy szétessen. Közepükbe a töltelékből egy kanálnyit rakunk, majd a szirmokat egyenként köré tekerjük.
Sütőpapirral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket (az én esetemben eléggé szorosan voltak egymás mellett, mert nem akartam két tepsit használni), nem túl közel egymáshoz. Olvasztott margarinnal megkenjük a tetejüket. 15 percig pihentetjük, majd 180-200 fokon 20 percig sütjük.



Foszlós és puha párnácskákká sültek. Nekem a féladagból kb. 27 db rózsabukta lett, ami rögtön elnyilt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése