2013. szeptember 25., szerda

Őszibarack fagylalt házilag

Amikor őszibarackot vásárolunk a szüleimmel, egy részét meghagyjuk csak úgy önmagában való fogyasztásra. Miközben pár darabot eszegettem ebből a zamatos lédús gyümölcsből, azon morfondiroztam, hogy az őszibarackbefőtt ötletén kivül mi készülhetne belőle. Mint néhány bloggertársam (van aki még nem próbálta ki?), én is beálltam azok közé, akik elkészitették Gabi imádnivaló grizes barackos pitéjét, ami aznap fél tepsivel el is fogyott. Azóta sem birom leróni a hálámat neki :))
Azonban ezzel még nem ért véget az őszibarackkal való kisérletezésem a konyhában. Emlékeztem még rá, hogy néhány héttel ezelőtt a szeretlekmagyarorszag.hu honlap feltett egy alig pár alapanyagokból álló fagylaltreceptet. Nekem sem kellett több biztatás, rögtön hozzá is fogtam a fagyigyártáshoz.

Őszibarack fagylalt házilag

50 dkg őszibarack tisztán mérve
15 dkg porcukor
2 dl habtejszin
1 tk vaniliakivonat (vaniliaaromával is jó)

Botmixerrel pürésitjük az őszibarackot a porcukorral és a vaniliaaromával. Belekeverjük a tejszint és jól behűtjük. Fagylaltgép hiján műanyag dobozba öntjük a masszát és fél óránként botmixerrel vagy egy villával átkeverjük. Ezt még párszor megismételjük, kb. 4 óra múlva éri el a fagylaltállagot.
Csokiszósszal leöntve tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése