2013. december 12., csütörtök

Csokigolyók

Most nem KicsiVú csokigolyójának tésztáját állitottam össze, hanem kipróbáltam egy receptet, amely sikerült. A dolog pikantériája, hogy amikor a tészta összegyúrása közben újra átnéztem a hozzávalókat, jöttem rá, hogy szerencsére az egyik alapanyag mennyiségét elnéztem. Szerencsére, mert a tészta igy/igy is összeállt.
Nem beszélve arról, hogy kitünő gasztroajándék is egyben, a csokiimádóknak főleg :)

Csokigolyók

5 dkg minőségi étcsokoládé (70 %-os kakaótartalommal)
25 dkg liszt
10 dkg őrölt mandula (a receptben 100 dkg volt)
10 dkg porcukor
2 ek kakaópor
1 kk őrölt szerecsendió
17,5 dkg hideg vaj
2 ek habtejszin
3 ek kristálycukor
1 csomag vaniliás cukor

A finomra reszelt csokit összekeverjük a liszttel, a mandulával, a porcukorral, 1 ek kakaóporral és a szerecsendióval. A vajjal és a tejszinnel gyorsan csomómentesre gyúrjuk össze. A tésztából 2 rudat formálunk, fóliába csomagoljuk és 30 percre hűvös helyre vagy a hűtőbe tesszük.
Ezalatt előmelegitjük a sütőt, 2 tepsit kibélelünk sütőpapirral. Mindkét rudat 22 szeletre vágjuk. A tésztából diónyi nagyságú golyókat formálunk, amiket a tepsibe rakosgatunk. Alul-felül sütőben 175 fokon, légkeveréses sütő esetében 160 fokon 15-18 percig sütjük.
A kristálycukrot és a vaniliás cukrot összekeverjük 1 ek kakaóporral, majd a még meleg csokigolyókat megforgatjuk benne, és a süteményrácson hagyjuk kihűlni.



A hempergetésnél kimaradt a kakaópor, igy néznek ki kakaópor nélkül.

Forrás: Christa Schmedes: Karácsonyi sütemények

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése